Machismo na tecnoloxía

Que o mundo da tecnoloxía é un mundo especialmente dominado polos homes non é nada que non soubésemos, o que si é importante é entender como este feito afecta á sociedade e porqué convértese en estratéxica a necesidade de conseguir a igualdade de xénero e a diversidad no sector.

Neste momento, o mundo da tecnoloxía evoluciona a unha velocidade vertiginosa, e é un dos principais elementos que modifican os nosos comportamentos e modos de vida. Planteémonos: Canto cambiaron as nosas vidas desde 2007, ano da presentación do primeiro iPhone, ata agora? Probablemente podamos falar dun sinfín de apps e tecnoloxías que agora nos resultan indispensables e que cambiaron disruptivamente o modo en que traballamos, entretémosnos/entretémonos, ou nos comunicamos.
Na nova oleada, un dos segmentos nos que máis se inviste en investigación é a Intelixencia Artificial. Google leva anos investigando como as palabras relaciónanse entre si para os seus motores de procura e xestión publicitaria, Apple continúa a silenciosa compra de empresas para mellorar o seu asistente virtual Siri, Amazon está apostando forte por Alexa ?o seu asistente virtual para o fogar?, IBM aposta polo desenvolvemento de Watson ?o seu sistema avanzado de machine learning?, e así poderiamos continuar enumerando un longo intre.
Apple e as súas políticas de inclusión de mulleres e minorías de diferente índole na súa organigrama. Este é un factor crave no mundo da tecnoloxía xa que, como di Sarah Todd, ?Agora mesmo o verdadeiro perigo nun mundo de intelixencias artificiais non é a ameaza do poder dos robots, é a sorprendente falta de diversidad?. As persoas son as que establecen os parámetros de pensamento para estes robots intelixentes, e é aí onde a inclusión das mulleres e as minorías nos mecanismos de programación e toma de decisión vólvense capitais á hora de programar o mundo que vén.
Un apunte: Tanto Siri de Apple, Alexa de Amazon, como Cortana de Microsoft, as primeiras asistentes de voz das grandes compañías, represéntanse como personaxes femininos. Con todo Watson? o sistema avanzado de IBM?, e Ross ?o primeiro ?bot? contratado por unha firma de avogados? teñen nomes masculinos.
Segundo ONU Mulleres, ao paso actual, tardaremos 80 anos en lograr a paridade de xénero na participación económica. As grandes compañías fixeron algúns esforzos, como Pinterest, que pasou dun 32% de mulleres entre os seus bolseiro/as a un 53% en 2015. Pero, por norma xeral, esta relación diminúe progresivamente segundo vaise escalando na pirámide organizacional das empresas. A isto engádese o problema dos estereotipos de xénero na etapa educativa, onde pese a que as mulleres son o 60% das persoas que terminan a etapa universitaria en España, este número descende ao 40% nas carreiras de ciencias e ata un 32% nas ingenierías, segundo o INE.

A inclusión da muller e as minorías no sector tecnolóxico é un factor vital á hora de deseñar a sociedade do futuro, un obxectivo que require traballo e implicación na política, as empresas e a universidade para poder realizalo en tempo e forma.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Wang Zhenyi

Sonia Kovalévskaya

Mary Anning, a paleontóloga que demostrou a extinción